Belépés

Regisztráció

Kérjük, adja meg szerződése megkötésekor rögzített email-címét. A regisztrációt csak az email-címhez tartozó, aktív szerződés esetén tudjuk engedélyezni.
Pannon Safe
Pannon Safe
Blog > Lakásbiztosítás > Jobb ma, mint holnap: hogyan rendezzük a biztosítási számláinkat

Jobb ma, mint holnap: hogyan rendezzük a biztosítási számláinkat

Lakásbiztosítás 2018. 01. 30.

Biztosítási díjunk időben történő befizetéséről sokan megfeledkeznek, ugyanakkor fontos, hogy tartsuk a határidőket. Az időbeni csúszás magában hordozhatja a veszélyt, hogy elveszítjük a biztosítás által nyújtott lefedettségeket. Pár apróság betartásával elkerülhetjük az elmaradó számlák halmozását.

Számláink legtöbbször nem azért nem kerülnek befizetésre, mert nincs rá anyagi fedezetünk, hanem egyszerűen megfeledkezünk róluk. Persze a különböző biztosítási fajták befizetési ütemezése is különböző lehet. Van, amit havonta, évente, vagy csak előre egy összegben kell fizetni. Az első elmaradás után általában kapunk emlékeztető levelet, aminek figyelmen kívül hagyása biztosításunk megszűnését eredményezheti. Szerencsére létezik pár módszer, ami segít észben tartani a fontosabb dátumokat.


Hogyan tartsuk észben a befizetési határidőket?
A biztosító társaságok bizonyos esetekben rugalmasságot mutatnak, ha túl elfoglaltak vagyunk a befizetést elintézni, vagy az valamilyen technikai okból nem kivitelezhető rövid határidőn belül. Kérhetünk türelmi időt, amely bizonyos mozgásteret biztosít, ha késnénk a befizetéssel. Sok esetben a biztosító telefonon, levélben értesít a késedelemről. Előfordulhat, hogy a pénzügyi tanácsadónk e-mailben jelzi a befizetés közeledtét.
Érdemes megfontolni a következő ötleteket, ha lemaradásban vagyunk:


Tervezzünk előre
Akár naptárunkba is bejelölhetjük, hogy mikor esedékes a befizetés. Feljegyezhetjük ezt a papíralapú naptárunkba, vagy akár digitálisan is. Ma már több ingyenes okostelefonon elérhető applikáció is rendelkezésünkre áll, ami jelzi ha egy esedékes befizetési dátum közeledik. Sok ilyen applikáció angol nyelven érhető csak el, érdemes ezért a keresőben a ”budget planner”, „budget manager” keresőszavakat írni. Amennyiben magyarul keresnék rá, a ”számlaemlékeztető”, ”számlafigyelő” szavakkal próbálkozhatunk.
Sok bank automatikus fizetési lehetőségeket kínál, amit szintén hasznosnak találhatunk, ha hajlamosak vagyunk kicsúszni határidőkből. Beállíthatjuk akár egy évre előre, hogy havonta mennyit és hová utaljunk. Ezt természetesen bármikor le tudjuk mondani, vagy esetleg módosítani a küldendő összegen.

Válasszuk a nekünk legmegfelelőbb fizetési módot
Manapság egyre több biztosítási csomag elérhető online. Ennek megfelelően számláinkat online bankon keresztül is intézhetjük. Megspóroljuk a postán álldogálást, napszakhoz sem vagyunk kötve és a befizetésünk is hamarabb a céljához érhet. Akik csekken szeretik intézni a tartozásuk kiegyenlítését, azoknak érdemes a hónap mindig ugyanazon napján menniük, így kevesebb esély van rá, hogy elfejtődik.


Sok esetben választhatjuk az egyösszegű kifizetési opciót - amennyiben persze pénztárcánk engedi - így akár egy egész évig nem lesz gondunk vele.