Belépés

Regisztráció

Kérjük, adja meg szerződése megkötésekor rögzített email-címét. A regisztrációt csak az email-címhez tartozó, aktív szerződés esetén tudjuk engedélyezni.
Szolgáltatás

Az etikus biztosítási alkusz legfőbb ismérvei

Sajnos néhány ember fejében még mindig egy olyan téves kép él a biztosítási alkuszokról, hogy minél nagyobb értékű, de előnytelen termékeket próbálnak rásózni az ügyfelekre.

Az alkusz feladata ezzel szemben éppen az, hogy a jövőbeli ügyfelek igényeit és anyagi körülményeit tökéletesen felmérje, és ezáltal a számukra legmegfelelőbb szolgáltatást ajánlja, természetesen részletes, mindenre kitérő tájékoztatás mellett.

A Pannon-Safe-nél alapvető elvárás, hogy az alkuszaink lelkiismeretes, becsületes munkát végezzenek, és az ügyfél érdekeit helyezzék az előtérbe.

Nem adunk el olyan szolgáltatást, amire ügyfeleinknek valójában nincs is szüksége, és teljesen bizalommal állunk alkuszainkhoz, mivel tudjuk, hogy ők is így cselekszenek.

Újonnan felvett kollégáink pedig egy alapképzésen is részt vesznek, amelynek része a biztosítási alkuszok etikai kódexének, alapelveinek rövid ismertetése is.

De milyen elveket is tartalmaz az etikai kódex?

A következőekben erre fogunk kitérni.

Nem kínálunk olyat, amiből nem származik előny

Biztosan szembesülhettél már vele, milyen az, ha valami olyat akarnak Rád erőltetni, amire nincs is szükséged.

Nézzünk egy egészen hétköznapi példát: bemész egy internetszolgáltatóhoz, és szeretnéd megkötni a szerződést a legolcsóbb csomagra, mivel csak a nyaralódba szeretnél internetet, ahol amúgy is elég ritkán tartózkodsz.

Ekkor az ügyintéző megpróbálja Neked értékesíteni a legnagyobb, legdrágább, csúcssebességű csomagot, kábeltévé előfizetéssel, 200 csatornával, és vezetékes telefon szolgáltatással.

A nyaralóban azonban nemhogy vezetékes telefon, de tévé sincsen, így nem tudnál mit kezdeni a 200 csatornával „most csak 4000 forintért”, ellenben minimum 15 percet veszítettél el azzal, hogy végighallgattad az értékesítő szöveget.

A Pannon-Safe alkuszai csakis olyan termékeket értékesítenek ügyfeleiknek, melyekre szükségük van ahhoz, hogy biztonságban érezhessék magukat és hozzátartozóikat, ezért jut kiemelt szerep az ügyféligények felmérésének.

Az ügyfél mindenek előtt

Mivel jó minőségű, megbízható, és személyre szabott szolgáltatást szeretnénk nyújtani, különös fontossággal bír az, hogy az ügyfél megfelelően legyen tájékoztatva a szerződés és a termék minden apró részletéről.

Éppen ezért az alkusz csakis olyan biztosítási szerződés megkötésében segédkezhet, amelyet szakmai felkészültsége megenged, hiszen hogyan is adhatnánk részletes tájékoztatást valami olyanról, amit nem ismerünk olyan jól.

Az alkusznak kötelessége felhívni a figyelmet a megbízásban szereplő összes körülményre, és megbizonyosodnia arról, hogy az ügyfél a biztosítási szerződés minden elemét tökéletesen megértette és elfogadja.

Köteles felmérni azt is, hogy az ügyfél már rendelkezik-e más alkusz által megkötött érvényes biztosítási szerződéssel, és hogy köti-e kizárólagossági megállapodás.

Az alkusz semmiképpen sem élhet vissza az ügyfél esetleges információhiányával, tapasztalatlanságával, vagy hátrányos egészségi állapotával, és a tájékozatlanságából fakadóan nem vezetheti őt félre.

A megtévesztés főbenjáró bűn

A biztosítási alkusz semmilyen körülmények között nem adhat hiteltelen tájékoztatást az elérhető szolgáltatásokról.

Így például nem állíthatja a kínált szolgáltatásról, hogy minden kockázatra kiterjed, ha az nem igaz, és nem keltheti azt a látszatot, hogy az ajánlat elutasítása az ügyfél számára súlyos következményekkel fog járni.

Az aláírt szerződést vagy kitöltött nyomtatványt az alkusz utólag nem módosíthatja, főleg nem az ügyfél tudta nélkül.

A közvetítő alkusz semmiképpen sem ajánlhat öncélúan kedvezményeket, vagy a termékben foglalttól eltérő feltételeket a leendő ügyfél számára annak érdekében, hogy megkönnyítse az értékesítést.

Szintén nem veheti rá az ügyfelet egyéb biztosítási szerződéseinek ok nélküli felmondására, és az ügyfél megvesztegetése is értelemszerűen tilos.

Megtévesztésnek nem csak hamis tények állítása tekinthető, ugyanilyen súlyos vétség az is, ha az alkusz fontos részleteket hallgat el az ügyfél előtt.

Ennek megfelelően ki kell emelni az összes ügyfelet terhelő kötelezettséget, költséget és díjnemfizetéssel járó következményt.

Fair versenyt kell biztosítani

Szintén a megtévesztéssel egy kalap alá vehető vétség az, ha a versenytársakról állítunk valótlant, vagy hamis adatokat mutatunk föl velük kapcsolatban.

Nyilvánvalóan senki sem szeretné, ha a vállalkozását a vetélytárs kitalált, vagy meghamisított adatok, vagy esetleg hamis referenciák segítségével hátrányos piaci helyzetbe juttatná, és ez az alkusz társaságok esetében sincsen másként.

Tilos más alkusz társaság hírnevét csorbítani, ugyanis ez súlyos következményeket vonhat maga után.

Nem szabad más alkusz társaságok szakmai sikerét lekicsinyelni, megbízhatóságukat és hitelességüket megkérdőjelezni.

Az alkusz nem hirdetheti bizonyos szolgáltatások kizárólagosságát, ha azok más biztosítónál is elérhetők. 

Más alkusz társaságok üzleti titkait sportszerűtlen módon megszerezni, és azokat a beleegyezésük nélkül nyilvánosságra hozni szigorúan tilos.

A biztosítási alkusz szakmában is az emberségesség érvényesül

Megemlítenénk még pár igazán alapvető szabályt, amit minden munkájára igényes alkusz ismer:

  • az ügyfeleink által megadott adatok szigorúan bizalmasak, az alkusz ezekkel nem élhet vissza, nem használhatja fel őket saját céljaira, azokkal az ügyfelet nem zsarolhatja;
  • a jó alkusz nem csak az értékesítés erejéig viseli szívén az ügyfél sorsát, hanem a szerződés megkötése után is nyomon követi az esetleges szükségleteit és kockázatokat;
  • az alkusz az ügyféltől nem követelhet vagy fogadhat el semmilyen egyéb juttatást a szolgáltatása ellenértékeként;
  • a magasabb jutalék érdekében pedig nem értékesíthet olyan drágább terméket, ami meghaladja az ügyfél igényeit, vagy éppen anyagi kereteit.
     

Úgy érzed, hogy eleget tudnál tenni az etikai elvárásainknak?

Láthatod, hogy a Pannon-Safe-nél fokozottan figyelünk arra, hogy a munkatársaink a legjobb ügyfélélményt, és legmagasabb szintű biztonságot nyújthassák.

Elvárjuk alkuszainktól, hogy csakis olyan hozzáállást tanúsítsanak ügyfeleink felé, amelyet fordított esetben ők maguk is elvárnának.

Reméljük, hogy Te is egyetértesz az alapelveinkkel, és elhivatottan végzed a munkádat.

Ha igen, akkor jó helyen jársz, ugyanis éppen Rád van szükségünk!

Jelentkezz Te is a Pannon-Safe biztosítási alkusz csapatába!

 

Szeretnék veletek dolgozni
Széchenyi 2020