Belépés

Regisztráció

Kérjük, adja meg szerződése megkötésekor rögzített email-címét. A regisztrációt csak az email-címhez tartozó, aktív szerződés esetén tudjuk engedélyezni.
Pannon Safe
Pannon Safe

Eloszlatjuk a biztosítási alkuszi szakmával kapcsolatos tévhiteket

Sajnálatos módon nagyon sok emberben él negatív kép a biztosítási szakmáról, és ezt a képet nagy valószínűséggel egy korábbi rossz személyes tapasztalatból, vagy ismerősök anekdotáiból merítik.

Mint minden létező szakmában, itt is előfordulhatnak olyan emberek, akik a nagyobb jutalék és gyors bevételszerzés érdekében az ügyfél félreinformálásából próbálnak meg hasznot húzni.

Az ilyen embereket a szakma azonban rövid időn belül kiveti magából.

De ez még nem minden, ugyanis sok ember kárhoz és negatív eseményekhez köti a biztosítási alkuszokat, ez a „vészmadár” szerep pedig nem kedvez a megítélésünknek.

Ezzel szemben a jó alkusz valójában gondoskodni szeretne arról, hogy az ügyfele a számára legkedvezőbb biztosítást kösse meg, és ezáltal nagyobb biztonságban érezhesse magát és családját.

Reméljük, hogy mire a cikk végére érsz, a Te véleményed is pozitív irányba fog változni, nem csak a biztosítási alkuszokról, hanem az egész biztosítási szakmáról, ugyanis ebben a cikkben néhány alkuszokkal kapcsolatos tévhitet szeretnék eloszlatni.

Biztosítási alkusz vs. biztosítási ügynök – Mi a különbség?

Elsőként az egyik leggyakrabban előforduló félreértést szeretnénk tisztázni, mégpedig azt, hogy a biztosítási alkusz egyenlő a biztosítási ügynökkel.

A fő különbség a két szakma között a foglalkoztatás formája.

Míg a biztosítási ügynök a biztosító cégnek, vagy cégeknek dolgozik, velük áll szerződésben, így tőlük is kapja a megbízást, a biztosítási alkuszt közvetlenül az ügyfél bízza meg.

Az alkusz tehát az ügyfele érdekeit szem előtt tartva dolgozik, hiszen őt képviseli, szemben a biztosítási ügynökkel, aki a biztosítót képviseli.

Ez persze egyáltalán nem jelenti azt, hogy a biztosító ügynök az általa képviselt cég olyan termékeit próbálná rásózni az ügyfélre, amire nincs is szüksége, pusztán a magasabb bevétel érdekében.

Milyen előnye lehet az alkusznak egy biztosítási ügynökkel szemben?

Mivel az alkusz megbízója maga az ügyfél, és nem a biztosító, elfogulatlanul tud tanácsot adni, és az ügyfél igényeinek megfelelő biztosítási termékeket ajánlja fel.

Az alkusz több biztosító termékeit is ismeri, míg a biztosítási ügynök kizárólag az őt alkalmazó biztosító termékeiről tud információt nyújtani.

Az alkusz tehát össze tudja hasonlítani a vele kapcsolatban álló összes biztosító termékét, és ennek megfelelően tájékoztatja az ügyfelét.

A széles ügyfélkörrel rendelkező alkuszoknak naprakész és hiteles információval kell rendelkezniük többféle biztosítással kapcsolatban is, hiszen ahány ügyfél, annyi féle biztosítási igény.

Ezenfelül a kárbejelentéskor is segítséget tud nyújtani, ha az ügyfele azt igényli, nem csak a biztosítás megkötésében.

Az sem elhanyagolható előny, hogy az ügyfél a számára legmegbízhatóbb és legszimpatikusabb alkuszt maga választhatja ki, míg a biztosítási ügynököt a biztosító jelöli ki számára.

A legfőbb tévhitek az alkuszok munkájával kapcsolatban

  • Gyakori tévhit, hogy a szerződés aláírása után az alkusz gyakorlatilag eltűnik és a továbbiakban elérhetetlenné válik az ügyfél számára.

Az alkusz munkájának fontos része az állandó kapcsolattartás és rugalmasság.

A szolgáltatás személyre szabásának érdekében folyamatosan kapcsolatban van az ügyféllel, és az esetleges változásokról, vagy a biztosítás megújításakor azonnal tájékoztatja a biztosított ügyfelet.

  • Az alkuszok szándékosan használnak zsargont azért, hogy megtévesszék az ügyfelet.

Először is, az alkusznak semmiképpen sem célja az ügyfél megtévesztése, emellett minden alkuszunknak azt tanácsoljuk, hogy kerüljék a zsargon használatát az ügyféllel való kommunikáció során, hiszen ki kötne meg egy olyan biztosítást, aminek a részleteit nem érti pontosan.

Arról nem is beszélve, hogy az ügyfél szándékos félreinformálása súlyos jogi következményekkel jár az alkusz számára.

Egyik korábbi cikkünkben is írtunk már az alkuszokra érvényes etikai szabályokról, melyben a tiszta és érthető kommunikáció jelentőségére is kitértünk.

  • Az egyik leggyakrabban felmerülő tévhit, hogy az alkuszok gátlástalanul próbálják rávenni az ügyfelet minél magasabb értékű termék megvásárlására.

Az alkusznak ezzel szemben szintén az az érdeke, hogy az ügyfele azt kapja meg, amire szüksége van, hiszen az ő szakmai megítélése is függ az ügyfelek elégedettségtől.

  • Ha közvetlenül a biztosítón keresztül kötjük meg a biztosítást, akkor olcsóbban kaphatjuk meg.

Nagyon sokan gondolják úgy, hogy ha egy alkuszon keresztül kötik meg a biztosítást, akkor úgy az drágább lesz, pedig valójában pontosan ugyanazon az áron jutnak hozzá, mintha közvetlenül a biztosítóval kötnének szerződést.

  • Az alkusz leginkább a profitot tartja szem előtt.

Mint minden területen, a biztosítási szakmában is van jelentősége a profitnak, hiszen valamiből az alkusznak is meg kell élnie.

Ellenben, ha a munkája során a profit az elsődleges szempont, nem fog tudni hatékonyan és lelkiismeretesen dolgozni, és ezzel az alkuszok jelentős százaléka is tisztában van. 

Mivel oszlathatjuk el ezeket a tévhiteket?

Az ügyfél szakszerű, részletes és tiszta tájékoztatásával akár mi magunk is számos tévhitet oszlathatunk el a munkánkkal kapcsolatban.

Legyünk nyitottak az ügyfél észrevételeire, próbáljuk az ő szemszögéből is megvizsgálni a biztosítási lehetőséget és megfelelően mérjük fel a kockázati lehetőségeket!

Az alkuszi munka egyik legfőbb szabálya pedig, hogy mindig hallgassuk végig az ügyfelet, ugyanis minden apró információ, amit megoszt velünk magáról, segíthet nekünk abban, hogy a legideálisabb biztosítási ajánlatot állíthassuk neki össze.

Mindig tartsuk be az etikai kódex szabályait, és a legjobb tudásunk szerint, lelkiismeretesen dolgozzunk az ügyfeleknek!

Nem riasztanak vissza a negatív tévhitek?

Ha úgy érzed, hogy a szakmával járó sok stigma ellenére Te is szeretnél egy lenni az etikusan dolgozó biztosítási alkuszok közül, itt az idő, hogy jelentkezz hozzánk!

Szeretnék veletek dolgozni